از مزایای یادگیری پیانو برای کودکان

مزایای یادگیری پیانو برای کودکان

از مزایای یادگیری پیانو برای کودکان چه می دانید؟

مزایای یادگیری پیانو برای کودکان قابل توجه هستند. در این مقاله به این موضوع می پردازیم و پرده از راز جادوی نواختن پیانو برمیداریم به این امید که فرزندتان را ترغیب به شروع سفر موسیقی کنید.
در حالی که بعضی از کودکان به طور طبیعی در پیانو سرآمد هستند و بطور طبیعی استعداد ویژه ای در نواختن ساز پیانو دارند تعداد کمی از والدین از کودکشان انتظار حرفه ای شدن دارند.
با این حال بهتر است که والدین به تجربیات مثبتی که کودک در حین نواختن ساز بی انتهای پیانو بدست می آورد نگاه کنند.

خلاقیت و ابراز وجود

همه ما می دانیم که خلاقیت برای رشد کودک چقدر حیاتی است. راه های خلاقیت بیشمار هستند و نباید اهمیت آنها را نادیده و آنها را دست کم گرفت. پیانو راهی تقریباً بی حد و حصر برای خلاقیت و ایجاد تخیل می باشد. نواختن پیانو به کودک شما این امکان را می دهد که نه تنها موسیقی ساخته شده توسط دیگران را بیاموزد، بلکه ایده های خودش در ارتباط با آهنگسازی را نیز توسعه دهد. در یک محیط مناسب ، تمرین پیانو یک سرگرمی است که این سرگرمی رشد فکری را نیز به همراه می آورد.
علاوه بر این ، نشان داده شده است که نوازندگان به طور طبیعی در تفکر خلاق و واگرا مهارت دارند. تفکر واگرا به معنای توانایی یافتن راه حل های جدید برای سوالات بزرگ می باشد. بنابراین، کودک شما با تمرین پیانو این توانایی را پیدا میکند که مهارتش برای حل خلاقانه مشکلات پیچیده را افزایش دهد.

ادامه مطلب  سن مناسب برای شروع یادگیری موسیقی چه سنی است؟

تقویت مهارت‌های شناختی

از دیگر مزایای آموزش پیانو به کودکان، می توان به فواید شناختی اشاره کرد. شاید خوانده باشید که نوازنده بودن به سلامت مغز کمک می کند. به طور گسترده نشان داده شده است که این بسیار درست است! تمرین موسیقی یک ابزار است که باعث تقویت رشته های عصبی متصل به دو طرف چپ و راست مغز می شود. در نتیجه، تمرین موسیقی، می تواند به بهبود طولانی مدت حافظه ، حل مسئله و مهارت های زبان کودک شما منتهی شود.
با توجه به این درک، پیانو یکی از موثرترین ابزارها برای”تمرین ذهن”می باشد. این وسیله دارای 88 کلید مختلف است و برای بازی همزمان دو دست به مقدار قابل توجهی، هماهنگی نیاز دارد. وقتی جنبه های دیگر نواختن، مانند خواندن نت موسیقی در حالی که حالت بدن ثابت است و موزیسین تنها از پدال پا استفاده می کند را در نظر میگیرید، آسان است که پیانیست ها یک تمرین کامل مغزی را تجربه کنند.

 

مزایای آموزش پیانو به کودکان

فواید رفتاری و اجتماعی، از دیگر مزایای یادگیری پیانو برای کودکان هستند

بهبود مهارت‌های رفتاری و اجتماعی

فواید رفتاری و اجتماعی، از دیگر مزایای یادگیری پیانو برای کودکان هستند. تبحر در پیانو به زمان و نظم قابل توجهی نیاز دارد. در حالی که کودکان در ابتدا می توانند این کار را دشوار بدانند اما شما به سرعت متوجه خواهید شد که تمرین منظم ارائه شده از طریق درس، دارای مزایای اجتماعی و رفتاری بی شماری است.
اولاً ، محیط حمایتی و سازنده ای که یک معلم پیانو فراهم می کند می تواند برای الگوهای رفتاری کودک شما عالی باشد. با گذشت زمان ، ممکن است متوجه شوید که دامنه توجه آنها برای انجام کارها افزایش یافته و آنها قادر گشته اند تا تمرکز بهتری داشته باشند.
دوما این مهارت ها به سایر موقعیت های اجتماعی نیز گسترش می یابد. یادگیری ساز به کودک کمک میکند تا قدرت تعامل خودش را بالا برده و دوستان جدیدی پیدا کند. همچنین این مهارت به او یک سکوی پرشی نیز می دهد که با استفاده از آن وی بتواند در سایر فرصت های موسیقایی شرکت کند.

ادامه مطلب  چرا باید موسیقی را از سن کم آغاز کرد؟

نقش سرگرم کنندگی

از دیگر مزایای آموزش پیانو به کودکان، میتوان به نقش سرگرم کننده ی آن اشاره کرد. کودکان در کلاس با معلمانی سروکار دارند که خوب میدانند چگونه ساز بزنند. معلمان آموزش میدهند و کودکان تمرین میکنند. نمیتوان از نقش سرگرم کننده ی این عمل چشم پوشی کرد.
یکی از بزرگان عرصه ی موسیقی پیانو می گوید: “من فکر می کنم موسیقی به خودی خود شفابخش است. این چیزی است که همه ما تحت تأثیر آن قرار گرفته ایم. مهم نیست از چه فرهنگی هستیم ، همه موسیقی را دوست دارند. ”
نتیجه اینکه توانایی نواختن پیانو، بدون شک، شگفت انگیز است. اگر خودتان تجربه استفاده از ساز را داشته اید قطعا می دانید که موسیقی چگونه می تواند غنی سازی کند. لذا ساز و جادوی نوازندگی یکی از بزرگترین هدیه هایی است که می توانید به کودک بدهید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *