چرا باید موسیقی را از سن کم آغاز کرد؟

موسیقی

چرا باید موسیقی را از سن کم آغاز کرد؟

ابتدا برای پاسخ به این پرسش به تاریخچه ی موسیقی مراجعه می ‌کنیم. تاریخ موسیقی با حضور کودکان در این عرصه به نقطه قوت و اوج خود رسید. از جمله یکی از بهترین مثال‌ها ولفگانگ آمادئوس موتسارت است.

موتسارت تنها در شش سالگب جایزه موسیقی از ملکه اتریش دریافت کرد.همچنین وی با ادامه روند پیشرت و آموزش در زمینه موسیقی در 10 سالگی قطعاتی از جمله : سمفونی، کنسرتو و اپرا ساخت.

محققان و دانشمندان با تحقیق و تفحص در این زمینه دریافتند که سن مناسب برای شروع موسیقی 2.5 سالگی است؛ زیرا کودک باید در این سن در معرض موسیقی قرار گرفته تا فرصتی برای بروز احساسات فراهم شود.

هوش هیجانی به طور بالقوه در کودکان وجود دارد و موسیقی این فرصت را به آن ها می‌دهد که اجازه بروز عواطف، احساسات و هیجان خود را از طریق علمی و هنری داشته باشند.

فراگیری موسیقی در کودکان همانند زبان دوم است، اگرچه ریتم یادگیری در کودکان آهسته تر است اما مهارت های شناختی آن ها افزایش پیدا می کند و چه بهتر از اینکه افزایش مهارت شناختی از طریق اصولی باشد. همچنین کودکانی که موسیقی را از سن کم آغاز می ‌کنند، فرصت بیشتری برای یادگیری خواهند داشت.

مزایای شروع موسیقی از سن کم

در این مسیر کودکان آموزش می‌بینند که :

  1. چگونه مشکلات خود را از طرق مختلف حل و فصل کنند.
  2. شکل‌گیری هدف برای کودک از سنین کم آغاز می‌شود.
  3. قدرت شنوایی کودکان در زمینه موسیقی افزایش یافته و این روند شکل دقیق می‌گیرد.
  4. فرصت تخلیه هیجانات خود را پیدا می‌کنند. (هوش هیجانی)
  5. در زمینه موسیقی و سایر زمینه‌ها آینه درخشان‌تری خواهند داشت.
ادامه مطلب  سن مناسب برای شروع یادگیری موسیقی چه سنی است؟

چه سازی برای شروع کودکان مناسب‌تر است؟

این سوال یکی از رایج‌ترین پرسش‌های والدین است. با توجه به منابع بسیاری که اتاق فکر آکادمی پیانو پدال جمع آوری کرده است، مناسب ترین ساز برای کودکان در زمینه شروع موسیقی پیانو است. از جمله یکی از دلایل آن سایز دست کودکان و نحوه قرار گرفتن دست روی ساز است که پیانو شرایط بهتری نسبت به بقیه سازها برای کودکان فراهم می کند. همچنین در طول تاریخ رپرتوار (مجموعه قطعات) بیشماری برای پیانو کودک با توجه به مهارت و سایز دست آنها نوشته شده است. علاوه بر این به دلیل عدم رشد کافی شش ها سازهای بادی مانند فلوت برای کودکان پیشنهاد نمی‌شود. سازهای زهی و زخمه ای به دلیل شکل سخت قرارگیری دست ها بر روی این نوع از سازها و عدم تطابق سایز دست و ساز امکان دارد کودک را دلزده کند و به همین خاطر توصیه نمی‌شود.

موسیقی

روش آکادمی پیانو در شکل گیری علاقه مندی کودک

مهم ترین عامل در پروسه ی آموزش، ایجاد علاقه مندی در کودک است؛ در نتیجه اساتید پدال با استفاده از رنگ‌ها، بازی، شعر، کاردستی و … به آموزش کودکان پرداخته و علاوه بر ایجاد علاقه مندی با توجه به بازخوردهایی که داشتند کودکان به راحتی موسیقی را تعلیم می‌بینند.

اهداف آموزش موسیقی به کودکان

همانطور که پیشتر توضیح دادیم، آموزش موسیقی علاوه بر جنبه هنری، تاثیر چشمگیری بر مهارت های شناختی کودک دارد و ذهن کودک را رشد می‌دهد که یکی از دلایل آن استفاده همزمان از 2 دست است که هر دو نیمکره مغز را فعال می‌کند.

ادامه مطلب  فواید آموزش موسیقی در رشد و تربیت کودکان

تاثیر یادگیری موسیقی در دوران کرونا

با توجه به وضعیت موجود، کودکان بیشتر اوقات خود را در خانه می گذرانند و در هیچ کدام از کلاس های آموزشی شرکت نمی کنند. حتی مدارس هم کلاس های خود را به صورت آنلاین برگزار می کنند. اما چون کودکان در سن رشد هستند حتما باید مهارت های شناختی، سمعی و بصری خود را به صورت هم زمان و در طول مسیر رشد دهند. در نتیجه با توجه به معضل ایجاد شده و نگرانی بیش از بیش والدین، تیم تخصصی آکادمی پدال اقدام به برگزاری کلاس‌های خصوصی داخل منزل هنرجو پرداخته است.با این اقدام بسیاری از موانع و مشکلات در خصوص لزوم رشد فرهنگی و هنری کودکان رفع شده است.

نحوه ثبت نام و مشاوره در آکادمی پیانو پدال

برای مشاوره و ثبت نام در کلاس های آکادمی پیانو پدال از سه طریق می توانید با ما در ارتباط باشید. با آکادمی تماس بگیرید، یا با پر کردن فرم ثبت نام در سایت مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت و یا به صفحه ما در اینستاگرام دایرکت دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *