نکاتی درباره خرید پیانو

خرید پیانو

نکاتی درباره خرید پیانو

خرید پیانو می‌تواند به اندازه خرید ماشین سرگرم‌کننده باشد، با این تفاوت که برخلاف نمایشگاه‌های ماشین اینجا فروشندگان با بازارگرمی فشاری بر شما وارد نمی‌کنند!

برای خرید پیانو باید درمورد آن تحقیق و پرس‌وجو کنید و پیانوها و کیبوردهای مختلفی را تست کنید تا به بهترین انتخابی برسید که کاملاً مناسبتان باشد. در ادامه چند نکته را که در خرید پیانو به شما کمک می‌کند مرور می‌کنیم.

پیانو را تست کنید

شما به هر فروشگاه و مغازه پیانو در هر جای دنیا بروید، تعداد فراوانی پیانو آکوستیک و دیجیتال آنجا هستند تا با آن‌ها بنوازید و تستشان کنید. پس دست به کار شوید. لمسشان کنید و بنوازیدشان. اگر پیانو دیجیتال است دکمه‌هایش را فشار دهید و صدایش را کم و زیاد کنید. 5 نت بالا و پایین را تست کنید. اگر پیانو است پشتش بنشینید و قطعه‌ای را بزنید.

وقتی دارید پیانوها و کیبوردها را تست می‌کنید به این موارد دقت کنید:

  • آیا صدایش به صورت کلی گرفته است یا شفاف؟
  • آیا نت‌های کشیده به اندازه‌ای که می‌نوازید طول می‌کشد؟
  • در پیانوهای آکوستیک پنج کلید بالا صدای خوبی دارند؟ خیلی تیز نیستند؟ پنج کلید پایین چطور؟ درهم و برهم نیستند؟
  • وقتی کلیدها را می‌فشارید فوری صدا را می‌شنوید؟ کلیدها خیلی حساس یا خیلی غیرحساس نیست؟
  • انگشتانتان فضای کافی روی کلیدها دارد؟

حالا اگر صدای ساز را پسندیدید نگاهی به ظاهرش بیندازید. آیا سایز، رنگ و ظاهر کلی ساز را دوست دارید؟ آیا با داشتن چنین سازی که احتمالاً قرار است نصف اتاق خوابتان را برای بیست سال آینده اشغال کند احساس خوشحالی می‌کنید؟ آیا خراشیدگی و فرورفتگی در ساز وجود دارد که نشانه دست دوم بودن آن باشد؟ البته پیانوهای دست دوم می‌توانند انتخاب‌هایی عالی باشند، ولی نه اگر آن را به جای پیانوی نو بفروشند.

ادامه مطلب  نکاتی درباره آموزش پیانو

حتی برای خرید پیانو نو بهتر است با کمک یک کارشناس خرید خود را انجام دهید. پون در حال حاضر بسیاری از پیانو ها مونتاژ ایران است و اگر شما تازه پیانو را شروع کرده باشید تشخیص این موضوع برای شما کاری بسیار سخت و یا حتی غیر ممکن می باشد. و تنها یک کارشناس ماهر می تواند از اصالت یک پیانو اطمینان پیدا کند.

پیانو دست دوم بخرید

اگر پیانوی مورد علاقه‌تان را پیدا نکرده‌اید، یا اینکه پیانو مورد علاقه شما بسیار گران است می توانید با بهره‌گیری از یک کارشناس مجرب پیانو مورد علاقه خود را با قیمت مناسب‌تر پیدا کنید. ساعت‌ها و روزهای آینده را درباره پیانوهای مشابه با قیمت‌های کمتر جست‌وجو کنید.

یک پیانو دست دوم با کارکرد شش تا یکسال همانند یک پیانو نو عمل می کند و شما می توانید آنرا با 35 الی 40 درصد زیر قیمت نو بازار تهیه کنید و برای شما بسیار مقرون به صرفه تر خواهد بود.

اگر خوذتان نوازنده هستید حتما قطعه ای با پیانو بنوازید و اگر نوازنده نیستید گام کروماتیک با ساز بزنید به این صورت که تمامی نیم پرده ها را پشت سر هم اجرا کنید و تمام کلاویه ها را به صدا دربیاورید و بررسی کنید که از لحاظ طنین صدا یکدست و یکنواخت هست یا خیر.

یک ساز خوب سازی است که بیست تاچ مختلف به شما بدهد. یعنی به میزانی که قدرت دست و ضربه بر روی کلاویه ها زیاد می شود صدای ساز هم زیاد می شود برای مثال یکی از معایب سازهای چینی این است که از درجه ای صدا زیاد نمی شود.

ادامه مطلب  آموزش موسیقی به کودکان را از چه سنی شروع کنیم؟

با ما در بلاگ پیانو پدال همراه باشید تا بیشتر و دقیق تر در این رابطه با شما صحبت کنیم.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *